21.11.17

Mudelid

Analüüsi ajaveebiartiklis üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel.

Arendusmudel

Töötan igapäevaselt IT projektidega ning seetõttu analüüsin põgusalt ka ühte enda projekti, mille arendusmudeliks on väle ehk agiilne mudel - täpselt Scrum. Ettevõttes järgitakse väga rangelt Scrumi raamistiku, paigas on rollid, tseremooniad ja artifaktid. Konkreetsel projektil on etapid ehk sprindid ühe nädala pikkused ning iga sprindi lõpus on meil võimalik kliendile anda üle osa tootest, mida nad omakorda juba kasutama saavad hakata. Nii on mõlemal pool hea tunne ning arusaam, et toode valmib. Kliendi poolt on selline lähenemine väga hästi omaks võetud ning saanud suuresti positiivset tagasisidet. Toote omanikuga paneme paika iga sprindi oodatavad tulemused, nii oleme kriitilisemad ja tähtsamad asjad juba arenduse esimestes etappides ära teinud. Päeva alustame 10-15 minutilise koosolekuga (stand-up), kus kiirelt kuulame meeskonna liikmete plaani ning ka takistused, mis oodatud eesmärgi täitmist võivad segama hakata. Projekti valmimine ning oodatud lõpptulemus on tänu sellisele lähenemisel ajakavas (pigem valmib varem, kuna arvestatud puhvri kasutamist pole veel vaja olnud). Tänu sellisele lähenemisele on meil olemas ka väga hea ülevaade, et mis on tehtud ja mis nõuded on veel tegemata asjade nimekirjas ning see on kõigile osapooletele kättesaadav. Konkreetse projekti raames võin öelda, et ka meeskonna koostöö ning õhkkond on mõnus - seda osalt ilmselt just tänu raamistikule, kus meeskond on tähtsal kohal.


Ärimudel

Dropbox kasutab ärivaralise ärimudeli liiki freemium (pakutakse nii tasuta toodet või teenust kui ka selle suuremate võimalustega tasulist versiooni). 
Dropbox on populaarne pilveteenus, mis võimaldab faile hoida ja anda neid ühiskasutusse. Esialgne Dropboxiga liitumine annab sulle 2GB hoiuruumi - võimaldades hoida lihtsamaid (loe: väiksemaid) koopiad enda failidest ning andes võimaluse kiireks ning mugavaks failide jagamiseks. Järgmise taseme (Plus) plaan annab sinu kasutusse kordades (500x) suurema pilveruumi (1TB). Samas tuleb selle eest välja käia igakuiselt €8,25. Alguses võib-olla ehmatab, aga kui nüüd sellele kaine mõistusega läheneda, siis tegemist on väga mõistliku välja minekuga (ca 3 väljas joodud tassitäit kohvi) - samas võimaldab see sinu jaoks enamike (arvuti tavakasutajale on 1000GB kettaruumi piisavalt palju) tähtsate failide varukoopiate tegemise ja haldamise ning mis võib-olla veelgi tähtsam, ligipääsu enda failidele kust iganes sul selleks soov on (ja ei saa ära unustada ka failide jagamist).
See lähenemine töötab, sest Dropbox lubab teha varukoopiaid ükskõik kust, kaasa arvatud näiteks ka sinu telefonist. Tänapäeva telefonidega tehtud fotod (videod) on teadupärast väga kvaliteetsed, kvaliteet tähendab ka suuremat failisuurust. Kui sa juba korra oled enda 2GB pilte/videoid üles laadinud (2GB piltide ja videode jaoks on väga vähe), siis hakkad sellest kiiresti puudust tundma ning sel hetkel on kolm tassi kohvi kindlasti väärt seda, et kõik sinu telefoniga tehtud pildid ning videod oleks automaatselt üles laetud ning kõikjalt kättesaadavad ning lihtsalt kõigile jagatavad.