22.10.17

Rick Falkvinge/Christian Engströmi pakutavad lahendused

The Pirate Party (Piraadipartei) poliitiline algatus, mille eesmärgiks on koondada inimesi, kes soovivad luua soodsat pinnast tõeliselt vabale, demokraatlikule ning kultuursele infoühiskonnale.

Nagu raamatus mainitud on tänapäevane autoriõiguse seadus ajale jalgu jäämas ning piirab mitmeid uusi ja olemasolevaid kultuuri väljendusviise (tänapäeva digataalmaailm). See omakorda ju takistab kultuuri vaba levikut ja arengut. Samuti kirjutati, et ainuke võimalus failide jagamist kontrollida. on "kuulata" kogu internetiliiklust, mis on isikuvabaduse vastu.
Seda kõike mis lühidalt kokku võttes - autoriõiguse süsteemi on vaja reformida. The Pirate Party pakkus omalt poolt välja ideid, mida saab kokku võtta kuue punktiga. Analüüsime mõnda neist.


  • Tasuta jagamine mittetulunduslikul eesmärgil - olen nõus nende ideega. Varukoopia tegemine ei tohi olla kuritegu, kui ma kasutan seda mitteärilisel eesmärgil. Diskorina olen kokku puutunud nö "valgete plaatide" (piraatplaadid) probleemiga - ma ei tohi teha originaalplaadist koopiat ning seda klubis mängida. Iga ese, mis liigub, kulub. Plaat mängijas teatavasti liigub ning minu eesmärk olekski näiteks seda vältida. Minu eesmärk sellega ei ole raha teenida. The Pirate Party eesmärk on isegi laiema haardeline, hõlmates enda all ka koopiate jagamist teiste isikutega (juhul kui see on tasuta). Ehk digtaalteoste jagamine mitteärilistel eesmärkidel on vaja muuta seaduslikus. 
  • Autoriõiguse kehtivusaja vähendamine - jälle nõus, mitte ükski investor ei vaata äriideed, mille tasuvus aeg on kogu autor eluea vältel ja 70 aastat pärast surma. Päris ära seda kaotada ei saa ning seega tundub 20 aastat mõistilik. Peaks olema nö win-win  olukord.
  • Toon välja veel ühe punkti, millega olen pidanud kokku puutuma seoses diskoriametiga. Nimelt n persoonide remix'id kellegi teiste lugudest. Nemad jagavad tasuta, kuid tegelikult need lood ei ole mulle tasuta. Hästi problemaatiline olukord. Sama näiteks paroodia videoklippide tegemisega, mille alusmaterjalina on kasutatud autoriõigustega filmi - jälle seaduserikkumine. Aga see ei tohiks nii olla. 

Kokkuvõte - praegune patendisüsteem vajab reformimist!